4 sätt att marknadsföra dig som frilansfotograf

Det finns en stor fördel att vara frilansfotograf: dina bilder talar för ditt arbete och är enkla att visa upp. På internet finns det många möjligheter att sprida sitt arbete som fotograf – här skriver vi om några tips till dig som vill marknadsföra dig som frilansare.A och O för en fotograf är att ha en snygg och användbar portfölj, både på och utanför internet. Tanken med din online-portfölj är att du ska visa upp ditt arbete på bästa möjliga sätt. Hemsida24 har många bra designer för fotosidor, såsom London White och Greyscale.
 
Tänk på att låta dina bilder ta plats när du skapar din fotosida på nätet: besökaren ska direkt kunna se dina fantastiska bilder och inte behöva klicka runt till undersidor. Med hjälp av Hemsida24:s bildspel kan du enkelt skapa snygga presentationer som visar upp dina fotografier på ett snyggt sätt.
 
 
Aquafoto:
I dag finns det många forum och bildtjänster där det är utmärkt att sprida fotografier. Lägg inte bara ut dina bilder på Facebook, utan passa även på att registrera dig på Instagram och Pintrest för att nå så många som möjligt. En bra fotodelningssida är exempelvis 500px, som är ett community för fotografer.
Kom ihåg att din webbadress måste synas för att du ska få besökare till din fotosida. Att skriva in din adress i din e-postsignatur är en bra början, men även på klassiska ställen som visitkort är det viktigt att skriva din hemsidesadress för att få folk att komma ihåg dig. Passa på att dela din sida med andra fotografer via exempelvis Twitter, och håll ett öga på fotografiforum och andra sidor.
 
 
Fröken Fokus:
På Hemsida24:s Facebooksida kan du skriva till oss och berätta om ditt arbete som frilansfotograf, så delar vi din historia med våra följare. Det är ett bra sätt att få hjälp att sprida din sida bland våra kunder, som ofta är företagare och då och då behöver fotografer!
 
 
Emlafoto:

Det finns en stor fördel att vara frilansfotograf: dina bilder talar för ditt arbete och är enkla att visa upp. På internet finns det många möjligheter att sprida sitt arbete som fotograf – här skriver vi om några tips till dig som vill marknadsföra dig som frilansare.

A och O för en fotograf är att ha en snygg och användbar portfölj, både på och utanför internet. Tanken med din online-portfölj är att du ska visa upp ditt arbete på bästa möjliga sätt. Hemsida24 har många bra designer för fotosidor, såsom London White och Greyscale.

 

Tänk på att låta dina bilder ta plats när du skapar din fotosida på nätet: besökaren ska direkt kunna se dina fantastiska bilder och inte behöva klicka runt till undersidor. Med hjälp av Hemsida24:s bildspel kan du enkelt skapa snygga presentationer som visar upp dina fotografier på ett snyggt sätt.

 

 

Aquafoto:

I dag finns det många forum och bildtjänster där det är utmärkt att sprida fotografier. Lägg inte bara ut dina bilder på Facebook, utan passa även på att registrera dig på Instagram och Pintrest för att nå så många som möjligt. En bra fotodelningssida är exempelvis 500px, som är ett community för fotografer.

Kom ihåg att din webbadress måste synas för att du ska få besökare till din fotosida. Att skriva in din adress i din e-postsignatur är en bra början, men även på klassiska ställen som visitkort är det viktigt att skriva din hemsidesadress för att få folk att komma ihåg dig. Passa på att dela din sida med andra fotografer via exempelvis Twitter, och håll ett öga på fotografiforum och andra sidor.

 

 

Fröken Fokus:

Hemsida24:s Facebooksida kan du skriva till oss och berätta om ditt arbete som frilansfotograf, så delar vi din historia med våra följare. Det är ett bra sätt att få hjälp att sprida din sida bland våra kunder, som ofta är företagare och då och då behöver fotografer!

 

 

Emlafoto: