Tre sätt att få mer trafik till din hemsida

För dig som driver ett företag betyder trafiken till din hemsida mycket. Utan besökare spelar det ju ingen roll hur bra din produkt är. I dag berättar vi om tre sätt att få fler att hitta till din hemsida.
Alla tjänster och produkter är kopplade till nyckelord. Det kan vara närliggande ord, eller ord som ofta förknippas med det hemsidan handlar om. Har du exempelvis en hemsida som handlar om hästar är det troligt att dina nyckelord är ridning, stall, lektioner, och så vidare.

Testa att googla det du sysslar med, så kommer du få upp en rad förslag. Dessa kan vara bra att lägga in på din hemsida, eftersom de är ord som ofta förekommer i sökningarna. Så här kan det exempelvis se ut:

Om man driver en ridskola kan det alltså vara bra att nämna orden nybörjare och prova på i hemsidans text.
Att blogga drar mer trafik till din sida – du får både intresserade läsare via det du skriver och ger dina besökare mervärde. Dessutom finns det en chans att träffarna på din hemsida ökar när det finns mer material att hitta där. Blogga om det du är intresserad av och det som du kan mycket om. Det behöver inte vara relaterat till det din hemsida handlar om, men om du lyckas kombinera ditt bloggande med ditt budskap är chansen större att du hittar rätt publik.
Börjar inte pressutskick bli föråldrade? Inte alls, speciellt inte om du använder digitala kanaler för att sprida dem. Pressreleaser är fortfarande ett mycket bra sätt att berätta om din verksamhet och få mer uppmärksamhet.

Om du arbetar med att sälja någon typ av produkt eller tjänst via din hemsida kan du först och främst berätta om det, och sedan skicka nya utskick när det händer intressanta saker. Passa på att berätta om ditt företag, och om det finns en intressant historia bakom: berätta om den. Då ökar intresset!

Pressreleaser kan skickas via brev, men allt oftare skickas de via mejl. Skriv väl och intresseväckande – då ökar chanserna att du plockas upp av intresserade läsare. 

För dig som driver ett företag betyder trafiken till din hemsida mycket. Utan besökare spelar det ju ingen roll hur bra din produkt är. I dag berättar vi om tre sätt att få fler att hitta till din hemsida.

Alla tjänster och produkter är kopplade till nyckelord. Det kan vara närliggande ord, eller ord som ofta förknippas med det hemsidan handlar om. Har du exempelvis en hemsida som handlar om hästar är det troligt att dina nyckelord är ridning, stall, lektioner, och så vidare.

Testa att googla det du sysslar med, så kommer du få upp en rad förslag. Dessa kan vara bra att lägga in på din hemsida, eftersom de är ord som ofta förekommer i sökningarna. Så här kan det exempelvis se ut:

Om man driver en ridskola kan det alltså vara bra att nämna orden nybörjare och prova på i hemsidans text.

Att blogga drar mer trafik till din sida – du får både intresserade läsare via det du skriver och ger dina besökare mervärde. Dessutom finns det en chans att träffarna på din hemsida ökar när det finns mer material att hitta där. Blogga om det du är intresserad av och det som du kan mycket om. Det behöver inte vara relaterat till det din hemsida handlar om, men om du lyckas kombinera ditt bloggande med ditt budskap är chansen större att du hittar rätt publik.

Börjar inte pressutskick bli föråldrade? Inte alls, speciellt inte om du använder digitala kanaler för att sprida dem. Pressreleaser är fortfarande ett mycket bra sätt att berätta om din verksamhet och få mer uppmärksamhet.

Om du arbetar med att sälja någon typ av produkt eller tjänst via din hemsida kan du först och främst berätta om det, och sedan skicka nya utskick när det händer intressanta saker. Passa på att berätta om ditt företag, och om det finns en intressant historia bakom: berätta om den. Då ökar intresset!

Pressreleaser kan skickas via brev, men allt oftare skickas de via mejl. Skriv väl och intresseväckande – då ökar chanserna att du plockas upp av intresserade läsare.