Så integrerar du Facebook med din hemsida

Med en egen sida på Facebook, en så kallad facebook-sida, kan ditt företag dela med sig av nyheter och information om vad som händer i det dagliga arbetet.
Besökare kan lägga till sig som fans, ladda upp bilder och prata med likasinnade. Facebook-sidan är lätt att underhålla med små statusuppdateringar.
 
I detta inlägg ska vi presentera vad en facebook-sida är och berätta hur en av våra kunder integrerat facebook med sin hemsida. Vi berättar också hur du kan låta facebook-sidan uppdateras automatiskt utifrån de blogginlägg du skriver på din hemsida.På facebook finns det tre typer av sidor. Förutom de personliga sidorna går det också att skapa en facebook-grupp eller en facebook-sida. Med facebook-sidan kan ett företag nå ut till medlemmar på facebook.
 
Medlemmarna kan bli fans av företagets sida och därmed vara med och påverka innehållet på facebook-sidan genom att skriva kommentarer och ladda upp bilder. På sin facebook-sida kan företaget dela med sig av mer information än vad som presenteras på hemsidan, visa exklusiva erbjudanden och ge förhandsinformation till sina fans.
 
Nyckeln till en intressant facebook-sida är att hålla den levande med kontinuerliga uppdateringar. Det sker genom små statusuppdateringar men också genom att besökarna själva skriver kommentarer och lägger upp bilder. Du kan också låta blogginläggen från din hemsida publiceras automatiskt som inlägg på din facebook-sida vilket gör den ännu lättare att underhålla.

Så skapar du en facebook-sida
Pal Original är ett träningsredskap för fotbollsspelare. Företaget DD Company AB som ligger bakom Pal Original har en facebook-sida där de kan kommunicera med sina fans. På facebook-sidan skriver de om vad som händer i företaget samtidigt som det finns bilder och video från större händelser. Deras fans är både privatpersoner, fotbollsspelare och fotbollstränare som är intresserade av deras produkt.
 
I dagsläget har de över 260 fans som följer dem på Facebook. Facebook-sidan är det första stället de släpper nyheter på vilket gör att deras fans ofta får förhandsinformation om vad som händer i företaget. För att hemsidebesökarna ska få möjligheten att ta del av samma information har de integrerat facebook-sidan med sin hemsida. Besök hemsidan för Pal Original för att se hur det ser ut.

Så integrerar du facebook med din hemsida
I många fall är hemsidans blogg- eller nyhetsfunktion det ställe där man först berättar om nyheter i företaget. Ett sätt att hålla facebook-sidan uppdaterad är att låta dessa blogg- eller nyhetsinlägg automatiskt publiceras som inlägg på Facebook. På så sätt kan man spara tid eftersom man inte behöver skriva ett separat inlägg på facebook-sidan för varje blogginlägg som skrivs.
 

Så skapar du en automatisk publicering av blogginlägg på din Facebook-sida.

Så skapar du en facebook-sida
Integrera din facebooksida med din hemsida
Automatisk publicering av blogginlägg på din facebook-sida

 
/Mattias

Med en egen sida på Facebook, en så kallad facebook-sida, kan ditt företag dela med sig av nyheter och information om vad som händer i det dagliga arbetet.

Besökare kan lägga till sig som fans, ladda upp bilder och prata med likasinnade. Facebook-sidan är lätt att underhålla med små statusuppdateringar.

 

I detta inlägg ska vi presentera vad en facebook-sida är och berätta hur en av våra kunder integrerat facebook med sin hemsida. Vi berättar också hur du kan låta facebook-sidan uppdateras automatiskt utifrån de blogginlägg du skriver på din hemsida.

På facebook finns det tre typer av sidor. Förutom de personliga sidorna går det också att skapa en facebook-grupp eller en facebook-sida. Med facebook-sidan kan ett företag nå ut till medlemmar på facebook.

 

Medlemmarna kan bli fans av företagets sida och därmed vara med och påverka innehållet på facebook-sidan genom att skriva kommentarer och ladda upp bilder. På sin facebook-sida kan företaget dela med sig av mer information än vad som presenteras på hemsidan, visa exklusiva erbjudanden och ge förhandsinformation till sina fans.

 

Nyckeln till en intressant facebook-sida är att hålla den levande med kontinuerliga uppdateringar. Det sker genom små statusuppdateringar men också genom att besökarna själva skriver kommentarer och lägger upp bilder. Du kan också låta blogginläggen från din hemsida publiceras automatiskt som inlägg på din facebook-sida vilket gör den ännu lättare att underhålla.

Pal Original är ett träningsredskap för fotbollsspelare. Företaget DD Company AB som ligger bakom Pal Original har en facebook-sida där de kan kommunicera med sina fans. På facebook-sidan skriver de om vad som händer i företaget samtidigt som det finns bilder och video från större händelser. Deras fans är både privatpersoner, fotbollsspelare och fotbollstränare som är intresserade av deras produkt.

 

I dagsläget har de över 260 fans som följer dem på Facebook. Facebook-sidan är det första stället de släpper nyheter på vilket gör att deras fans ofta får förhandsinformation om vad som händer i företaget. För att hemsidebesökarna ska få möjligheten att ta del av samma information har de integrerat facebook-sidan med sin hemsida. Besök hemsidan för Pal Original för att se hur det ser ut.

I många fall är hemsidans blogg- eller nyhetsfunktion det ställe där man först berättar om nyheter i företaget. Ett sätt att hålla facebook-sidan uppdaterad är att låta dessa blogg- eller nyhetsinlägg automatiskt publiceras som inlägg på Facebook. På så sätt kan man spara tid eftersom man inte behöver skriva ett separat inlägg på facebook-sidan för varje blogginlägg som skrivs.

 

 

/Mattias