Dina produkter säljer inte sig själva – lägg krut på din marknadsföring!

När är du som nystartad företagare egentligen redo att börja marknadsföra företaget och produkterna? Svaret är faktiskt att det är okej att starta marknadsföringen innan produkter ens finns till försäljning. Det viktigaste är att DU är redo. Har du tänkt igenom de viktigaste bitarna för en lyckad marknadsinsats? Vet du var du ska börja? Och har du kompetens nog för att själv genomföra planerade aktiviteter eller bör du anlita en byrå?

I PDF:en i detta inlägg hittar du tips och råd kring hur du kommer igång med din marknadsföring. Läs igenom dem och gör dig redo att attackera marknaden!
 

När hemsidan väl är uppe och fungerar så verkar det vara många som tror att produkterna säljer sig själva. Tyvärr krävs det en gedigen insats från din sida för att målgruppen ska “hitta” dina produkter bland alla andra som finns på marknaden. Hur du formar dina marknadsinsatser styr du själv. Det behöver inte kosta särskilt mycket men däremot behöver du lägga tid på att hitta kanaler och budskap som fungerar.

Är det så att du hellre vill anlita någon som hjälper dig med marknadsföringen – en reklambyrå – så finns det några saker du bör tänka på innan ni börjar samarbete. Så oavsett om du sköter marknadsföringen själv eller anlitar en byrå så skulle jag rekommendera dig att läsa igenom PDF:en nedan där vi har samlat smarta tips som underlättar ditt arbete.
 
“Din produkt säljer sig inte själv, så lägg tid på din marknadsföring
eller anlita någon som kan hjälpa dig”

I PDF:en, “Lägg krut på din marknadsföring”, hittar du tips på vad du behöver tänka på innan du satsar tid och pengar på marknadsföring, hur du kommer igång med din marknadsföring och vad du bör tänka på om du väljer att anlita en reklambyrå.

Lycka till!
 
Du hittar även delarna i serien på bloggen:

6 saker du behöver inse innan du marknadsför ditt företag
Kom igång med din marknadsföring och gör ditt företag till en succé
7 saker att tänka på när du anlitar en reklambyrå

Tidigare serier:

Vad kan jag göra för att förbättra min försäljning?
Optimera dina e-post & nyhetsbrev och vinn nya kunder
Få fler kunder med SEO och Google AdWords
Tips & trix till dig som ska starta eget
Så gör du ett bra första intryck på dina kunder
De vanligaste sidorna på hemsidan

Prova Hemsida24 gratis i 30 dagar och upptäck fördelarna! Registrera dig här.
 

// Johanna Bohlin
Kommunikationsansvarig

När är du som nystartad företagare egentligen redo att börja marknadsföra företaget och produkterna? Svaret är faktiskt att det är okej att starta marknadsföringen innan produkter ens finns till försäljning. Det viktigaste är att DU är redo. Har du tänkt igenom de viktigaste bitarna för en lyckad marknadsinsats? Vet du var du ska börja? Och har du kompetens nog för att själv genomföra planerade aktiviteter eller bör du anlita en byrå?

I PDF:en i detta inlägg hittar du tips och råd kring hur du kommer igång med din marknadsföring. Läs igenom dem och gör dig redo att attackera marknaden!
 

När hemsidan väl är uppe och fungerar så verkar det vara många som tror att produkterna säljer sig själva. Tyvärr krävs det en gedigen insats från din sida för att målgruppen ska “hitta” dina produkter bland alla andra som finns på marknaden. Hur du formar dina marknadsinsatser styr du själv. Det behöver inte kosta särskilt mycket men däremot behöver du lägga tid på att hitta kanaler och budskap som fungerar.

Är det så att du hellre vill anlita någon som hjälper dig med marknadsföringen – en reklambyrå – så finns det några saker du bör tänka på innan ni börjar samarbete. Så oavsett om du sköter marknadsföringen själv eller anlitar en byrå så skulle jag rekommendera dig att läsa igenom PDF:en nedan där vi har samlat smarta tips som underlättar ditt arbete.
 

“Din produkt säljer sig inte själv, så lägg tid på din marknadsföring
eller anlita någon som kan hjälpa dig”

I PDF:en, “Lägg krut på din marknadsföring”, hittar du tips på vad du behöver tänka på innan du satsar tid och pengar på marknadsföring, hur du kommer igång med din marknadsföring och vad du bör tänka på om du väljer att anlita en reklambyrå.

Lycka till!
 

Du hittar även delarna i serien på bloggen:

Tidigare serier:

Prova Hemsida24 gratis i 30 dagar och upptäck fördelarna! Registrera dig här.
 

// Johanna Bohlin
Kommunikationsansvarig