Nu enklare att sökmotoroptimera

För att göra det enklare att få hemsidan att synas i sökmotorerna har vi tagit fram en guide för sökmotoroptimering. Den guidar dig genom alla de viktiga stegen och ser till att du gör det viktigaste först. Guiden är uppdelad i sju steg och är anpassad både för nybörjaren och den erfarne SEO-experten. För nybörjaren finns en mängd olika exempel och hjälp för att ta sig igenom stegen. Den som kan SEO kan snabbt gå igenom guiden med vetskapen om att inget missats. I första steget ska du lägga till din hemsida hos Google och Bing. I det här steget väljer du ett bra namn för din hemsida. Det används på flera ställen men syns inte alltid. Det är därför viktigt att hemsidan får ett så bra namn som möjligt. För att man ska kunna googla på ditt företagsnamn och dina viktigaste sökord och hitta din hemsida i sökmotorerna måste din startsida vara sökmotoroptimerad. Den första detaljerade sökmotoroptimeringen sker därför på startsidan. Du får hjälp med att skriva en bra titel och beskrivande text samt att förbättra startsidans innehåll. Sidfotens text kan förbättra sökmotoroptimeringen samtidigt som det är ett bra ställe att skriva kontaktinformation på. Här sökmotoroptimerar du resten av dina undersidor. Du får också en översikt som visar vilka undersidor som du är färdig med och du kan själv välja vilka undersidor du vill börja med. Med en sitemap ger du sökmotorerna en lista på vilka sidor din hemsida har. Den hjälper sökmotorerna att indexera sidor som annars kunde missats. Det här steget ger dig tips på hur du kan skaffa inlänkar till din hemsida.

För att göra det enklare att få hemsidan att synas i sökmotorerna har vi tagit fram en guide för sökmotoroptimering. Den guidar dig genom alla de viktiga stegen och ser till att du gör det viktigaste först. 

Guiden är uppdelad i sju steg och är anpassad både för nybörjaren och den erfarne SEO-experten. För nybörjaren finns en mängd olika exempel och hjälp för att ta sig igenom stegen. Den som kan SEO kan snabbt gå igenom guiden med vetskapen om att inget missats. 

I första steget ska du lägga till din hemsida hos Google och Bing. 

I det här steget väljer du ett bra namn för din hemsida. Det används på flera ställen men syns inte alltid. Det är därför viktigt att hemsidan får ett så bra namn som möjligt. 

För att man ska kunna googla på ditt företagsnamn och dina viktigaste sökord och hitta din hemsida i sökmotorerna måste din startsida vara sökmotoroptimerad. Den första detaljerade sökmotoroptimeringen sker därför på startsidan. Du får hjälp med att skriva en bra titel och beskrivande text samt att förbättra startsidans innehåll. 

Sidfotens text kan förbättra sökmotoroptimeringen samtidigt som det är ett bra ställe att skriva kontaktinformation på. 

Här sökmotoroptimerar du resten av dina undersidor. Du får också en översikt som visar vilka undersidor som du är färdig med och du kan själv välja vilka undersidor du vill börja med. 

Med en sitemap ger du sökmotorerna en lista på vilka sidor din hemsida har. Den hjälper sökmotorerna att indexera sidor som annars kunde missats. 

Det här steget ger dig tips på hur du kan skaffa inlänkar till din hemsida.