Vill du få snabbare och bättre hjälp med din hemsida?

Ibland behövs det en hjälpande hand när du arbetar med hemsidan och stöter på patrull. Det kan vara frågor som exempelvis rör en specifik funktion, hur du lägger till ett bildblock eller en fråga om ditt abonnemang. Här har vi samlat några bra tips som kan vara bra att tänka när du behöver snabb hjälp av vår support!

support, hemsida24, hjälp

Vår support är din hjälpande hand när du stött på ett problem på din hemsida eller har en fråga som du undrar över. För att kunna ge dig snabb och proffsig hjälp finns det några knep som vi gärna delar med oss av för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa möjliga sätt.  


Supportens bästa tips till dig!

1. Sök bland våra guider
Kanske finns svaret på din fråga bland våra hjälpguider? Så ett tips är att kika bland våra guider först innan du skickar ditt ärende till oss i supporten. Då kan du snabbt och enkelt hitta svaret på din fråga. Skriv in ditt problem och se om du kan hitta ditt svar här!

2. Var inloggad på ditt konto
Genom att vara inloggad på ditt konto när du tar kontakt med oss, blir det mycket enklare för oss att hjälpa dig när du har ett problem eller en fråga kring din hemsida. Då kan vi nämligen direkt se vilket konto och hemsida det gäller, vilket gör att du kan få snabbare hjälp av oss i supporten. Du klickar på “Hjälp” i huvudpanelen längst ner och sedan på "Kontakta oss” för att skapa ett ärende.

3. Var så detaljerad och tydlig som möjligt
Ju mer detaljerad du är i din beskrivning desto enklare är det för oss att hjälpa dig. Skicka gärna med en “skärmdump”, en bild på din skärm, för att tydliggöra vad du stött på för problem. Beskriv även situationen – hur och när problemet uppstod. Den informationen underlättar i vårt arbete för att hitta en lösning på problemet och gör att vi snabbare kan hjälpa dig.  

4. Det räcker att skicka ditt ärende en gång
Svarstiden på ditt ärende beror på hur många ärenden som ligger före ditt i kön hos oss. Ärendena besvaras i den ordning som de kommer in till supporten och det går inte snabbare för att du skickar in ditt ärende flera gånger.

Har du en ny fråga i samma ärende som du tidigare skickat in till supporten, fortsätt gärna diskussionen i det “gamla” ärendet istället för att skapa ett nytt. På så sätt kan vi snabbare följa upp och se vilken fråga den relaterar till i din ärendehistorik.

5. Skapa ett ärende för varje ny fråga
Om du däremot har en fråga som rör ett helt annat område, skapa då gärna ett nytt ärende. En bra regel är att skriva in ett ärende per fråga eller per konto, om det rör olika konton. På så vis är det lättare för både dig och oss att hålla isär frågorna och enklare följa konversationen och även minskar risken för missförstånd.

6. Ställ din fråga i chatten
Du har väl inte missat att vi har en chatt på vår hemsida? I vår chatt kan du ställa enklare frågor som exempelvis rör pris eller funktioner i våra abonnemang. Du klickar på den gröna rutan “Chatta med oss” nere i högra hörnet för att starta en konversation. Vi besvarar din fråga så fort vi har möjlighet under våra öppettider. Behöver du hjälp med din hemsida får du däremot snabbare och bättre hjälp genom att skicka in ett ärende till oss.

Hemsida24 tipsar: Om du har problem med en e-postadress som inte fungerar – tänk på att skicka in ärendet från annan e-postadress än den som krånglar. Då kan vi trots dina bekymmer komma i kontakt med dig och lösa problemet.

 

Fakta om supporten

  • Antal ärenden i veckan: Cirka 420 st
  • Totalt antal års erfarenhet i supporten: 31 års erfarenhet  
  • Den vanligaste frågan: Kan jag, och isåfall hur gör jag, för att koppla mitt befintliga domännamn till min hemsida hos Hemsida24?
  • Svaret på den frågan är: Ja, det går bra! Vill du veta hur du gör? Då kan du läsa mer om hur du gör i vår guide!
  • En rolig händelse: Det måste vara den fantastiska kreativiteten som våra kunder har när det gäller att skapa uppfinningsrika lösenord och domännamn. När vissa kunder ger oss sina lösenord för att få ytterligare hjälp, har det dragits ordentligt på smilbanden här i supporten kan vi lova :-)

Har du redan nu en fråga som du behöver hjälp med? Då kan du logga in på ditt konto och skicka in ditt ärende till supporten direkt!
 

Senaste inlägg

Arkiv

Etikettmoln

Prova 30 dagar gratis. Inget kreditkort behövs.

Kom igång nu
 

Laddar...Laddar, vänligen vänta.


Just nu tar det lite längre tid än vanligt... Problem med Internet?
Prova att ladda om sidan.