Nytt! Skicka betalnings- & leveransbekräftelse till dina kunder

Nu har du möjlighet att skicka en betalnings- och leveransbekräftelse till dina kunder för att ge dem bättre service. Genom att uppdatera statusen på deras order kan du samtidigt välja att skicka iväg ett mail som bekräftar att en order är betald eller skickad.
 

Har dina kunder efterfrågat en betalningsbekräftelse? eller vill du meddela dina kunder när produkterna är skickade?

Då kan du använda vår nya funktion som gör det möjligt för dig att skicka just betalnings- och leveransbekräftelse till dina kunder. Bekräftelserna skickar du inne i e-butiken och går via mail till dina kunder. 

Gör så är:

  1. Klicka på "Ordrar" i din e-butik
  2. Välj en specifik order
  3. Betalningsbekräftelse
    När du ändrat ordern till betald får du upp en blå ruta där det står "Skicka betalningsbekräftelse". Klicka på den, välj meddelande och tryck på "Skicka". 
  4. Leveransbekräftelse
    I nästa steg kan du ändra ordern till levererad när du har skickat den. Då får du upp ny ruta "Skicka leveransbesked". Här kan du förutom ett meddelande fylla i spårningslänken så att kunden själv kan följa sin leverans.

    (Spårningslänken eller spårnings-ID får du av ditt fraktbolag.)
     


Har du några frågor om betalnings- eller leveransbekräftelse är du välkommen att kontakat vår support
 


// Johanna Bohlin
Community Manager

Senaste inlägg

Arkiv

Etikettmoln

Prova 30 dagar gratis. Inget kreditkort behövs.

Kom igång nu
 

Laddar...Laddar, vänligen vänta.


Just nu tar det lite längre tid än vanligt... Problem med Internet?
Prova att ladda om sidan.