Vårkänslor: Veckans gröna hemsidor

Klicka på bilden för att komma till Smedjan Ekonomis hemsida

 

En grön hemsida ger extra mycket vårkänslor.
Låt dig inspireras av 3 av våra användare som gjort hela olika hemsidor med gröna inslag.

 

Det är duktiga byrån Ingre&Ingre som skapat hemsidan till Smedjan Ekonomi.
De har använt sig av funktionen att ha olika bakgrunder på varje sida, vilket ger möjligheter att skapa spännande design och olika upplevelser på varje enskild undersida.
Vill du veta hur man gör rent praktiskt?
Läs mer i vår hjälpguide här.

Klicka på bilden för att komma till Sinnero Terapis hemsida

Linda från Sinnero Terapi berättar hur hon tänkt med sin nya hemsida:

Vilket är ditt bästa designtips för att göra en snygg hemsida?
Anpassa formspråket för hemsidan till din verksamhet.
Redan första anblickens microsekund ska ge känslan av att ha kommit till rätt sida .
Var konsekvent i sidlayout, färger och rubriker, det ger en helhetskänsla och professionellt intryck.
En bra balans på text och bilder gör sidan spännande.

Vilken är din favoritfunktion i Hemsida24?
Helt klart det enkla redigeringsverktyget som jag aldrig känt mig det minsta begränsad med och då har jag provat väldigt många.

Klicka på bilden för att besöka Visio Business hemsida

Yasmin som driver Visio Business delar med sig av sina bästa tips:

Mitt bästa designtips för att göra en snygg hemsida är att våga låta det ta tid, våga experimentera och våga "gå emot" det du tror du gillar; ibland skapas det nya perspektiv och idéer som ger ett bättre lyckat resultat.
Och, såklart, försök att hitta en röd tråd och en hållbar helhet genom alla undersidor: t.ex. en återkommande färg eller samma sidlayout. Då blir det också lättare för besökarna att skapa sig en mer "clean känsla" av din hemsida vilket gör det mer attraktivt än om du blandar för många olika färger, typsnitt, layouter osv.

Min favoritfunktion är nog kalendern; den är bra för besökarna att kunna kolla upp när man har olika event, föreläsningar och workshops.

När jag gör min hemsida så är det en balans mellan mina egna åsikter, vad jag gillar och vad jag vill se, med vilken målgrupp jag faktiskt har och vad som passar in för just den målgruppen som avgör slutresultatet.

Om man till exempel gillar intensiva färger men säljer shabby chic-inredning så kanske man lägger en vit bas med naturfärger och hellre väljer en eller två andra accentfärger man gillar som man istället tonar ner i nyans för att passa in till hemsidas syfte.

Senaste inlägg

Arkiv

Etikettmoln

Prova 30 dagar gratis. Inget kreditkort behövs.

Kom igång nu
 

Laddar...Laddar, vänligen vänta.


Just nu tar det lite längre tid än vanligt... Problem med Internet?
Prova att ladda om sidan.